8 Nisan 2018 Pazar

Tarihsel Süreç İçinde Takının Evreleri


Takı hikayesi insanlık tarihinin neredeyse eskidir. Bu, onlar Paleolitik Çağda daha yerleşik hayata gidin insanları olmak doğurganlık için muska avcılık ve kötülüğe karşı bir koruma olarak geliştirilmelidir ek olarak, takı birinci süsler yaptı. Kolay taşları, hayvan dişleri, boynuzları, kemikler ve zeminin dişleri parçaları renkli ve denizde yaşayan sert kabuklu yumuşakçalar gibi doğal malzemeler halinde kesilmiş şeklinde tabana, tabanı sürtünme ve boncuklarla süslenmiş delik açılmış dönüştürülmüştür Kaşınma oluştururlar. İnsanlık tarihinde Tarım ve yerli damızlık ilk başladığı, şimdi ikamet kendi yerlerini inşa edebilirsiniz out kadar insanların doğal mağara kaya barınak hayvan kemiklerinin istenilen şekilde, ve kazıma yoluyla parlatılmış cilalı yüzey kesilmiş, Neolitik taşlardan doğal toplamak muhakeme o Diyarbakır ve Konya'nın bu dönemin yakın kırsal Anadolu Cayon yaşayan insanların ilk yerleşim kurdu taş gibi eserler, kemikler ve dişler kolye ve kabuklarından yapılmış bilezik için Çatalhöyük kazılarında yakın gibi alanlarda yapılan işlenir.

Neolitik dönem dini ve güvenlik amacıyla ek olarak, insanların başka insanlara tanıtmak için kullanılan, o takı inanıyordu. volkanik cam (obsidyen) günlerinde ortaya Çatalhöyük kazı, bir ayna, arzu takı kullanan kişiler daha güzel görünmek olduğunu göstermektedir. Neolitik kapsayan uzun bir süre için, bu tür onlar toplamak ve çevreyi şekillendiren doğal malzemelerden bakır ve kurşun gibi insanlar, diğer metaller biz takı yapmaya başladı. çekici, canlı renk süs taşları başlayan, altın ve gümüş işleme akik ve kalsedon olarak çıkarlarından M.Ö. 4000 takı yapımında kullanıldı.

Erken Tunç Çağı bronz, bakır ve kalay alaşımlar açıklama Anadolu kalnakasybėje büyük bir olaydı. Kısa bir süre içinde bronz günlük yaşam ve takı üretiminde kullanıldı. Bu metalürji alanında gelişmesi yanı sıra gidiş dekoratif taş üretim aşamalarında ile birlikte. altın ve taşla Kolye dönüşümlü, düzenlenmiş çağın estetik yansıtır.

Bu dönemde, Sümer kültürü yanı kabartma gibi takı eski formlar, Anadolu ticari iletişim ve geçiş yolu ulaştı tat gibi zengin takı çıkışı, granülasyon ve bazı takı teknolojisi tabi verilmiş olan mezarlara doğdu. Anadolu'da takı Tunç Çağı varlığının ilk çeşitliliği, bilinen örnekler Krallar Truva ve Alacahöyük Mezarları kazılarda buldular. Atsigaivintos takı dönemi ve gelişmiş takı tadı yansıtır. Aynı yüzgeç boğa, geyik figürü ve güneş kollektörleri (standart) bulabilirsiniz Alacahöyük kazı bulundu. Bu dönemde, altın, gümüş ve elektronların yapılmış kıymetli taşlar yaptı. Zincirler, bilezik, baş kron ile kıymetli taşların vainikuotėmis kron süslenmiş; Dökme, delik, kablo, örgü, Burma ve katı döküm teknikleri.


Bu genellikle baskı teknikleri formu ile süslenmiş saç bantları ile göz çukurları ve dudaklarından oval altın plak olduğu tespit edilmiştir altın çiçek ve yaprak ince plakalar, yapılmış soyluların farklı yerlerde yürütülen arkeolojik kazı yerel beyler ve mezarlar sırasında Anadolu ve Trakya olduğunu.

ANADOLU UYGARLIKLARINDA TAKI


İkinci binyılın başlarında, Asur Ticaret Kolonileri döneminde, Anadolu kültürü Kuzey Suriye ve Mezopotamya’nın yoğun etkisi altında kalmıştır. Bu etkilenmenin yarattığı yeni sentez, takıların form ve bezemelerinde de kendini gösterir. Kültepe Kaniş’te genellikle mezarlarda bulunan altın ve gümüşten, deliklideliksiz başlı iğneler, küpeler, yüzükler, figürinler, idoller ve yarım ay şeklinde gerdançerler bu dönemin kuyumculuğunu tanımamızı sağlamaktadır. Koloni Çağı sonrası Orta Anadolu’da güçlü bir devlet kuran Hititlerden günümüze, altın, bronzdan muska (amulet) olarak kullanıldığı arka yüzlerindeki halkalara dayanılarak söylenen tanrı ve hayvan heykelcikleri ulaşmıştır. Bu maden heykelciklerin, büyük boy tanrı heykellerinin birer kopyası oldukları, düşünülür. Hitit uygarlığında mühürcülük (gliptik) oldukça önemlidir. Değişik amaçlarla, farklı tiplerde mühürler kullanıldığı mevcut örneklere dayanılarak söylenebilir. Hititlerden günümüze, kaş kısmı mühür amaçlı kullanılmış yüzükler ulaşmıştır. Değişik tiplerdeki mühürler sadece krallara, saray memurlarına, yazıcılara ve rahiplere ait değildir. Kraliçelerin ve hatta ticaretle uğraşan halktan kadın ve erkeklerin mühürleri vardır. Kadın adları içeren yüzük biçimli mühürler, Hitit toplumunda kadının önemsenen yerinin kanıtlarını oluşturur.

Hitit İmparatorluk Çağı takıları hakkında gerçek buluntuların yanı sıra yazılı kaynaklarda rastlanılan tanımlarda da bilgi edinilir. Tapınak hazine envanterlerinde, krala ait çeyiz ve ganimet listeleri arasında yer alan takılar çok zengin ve çeşitlidir. Hititlerin başkenti Hattuşa (Boğazköy) yakınlarındaki bir açık hava tapınağı olan Yazılı Kaya’da ki kabartmalarda, Hitit Kraliyet ailesinin giyim kuşam ve takıları gösterilmiştir.

Demirin önceleri süs eşyası sonraları da günlük yaşamda araç gereç olduğu Demir Çağı’nda Doğu Anadolu’da yerleşmiş olan Urartular sürekli mücadele etmek zorunda kaldıkları Kuzey Mezopotamyalı Asurların etkisi altında kalmıştır. Uçları (protom, terminal) hayvan başı şeklinde sonuçlanan bilezikler ile elbiseleri süsleyen ve birbirine tutturulan iğneler çoğunlukla bronz, az sayıda altından veya demirden yapılmış çeşitli bitki, hayvan ve geometrik motiflerle süslüdür. Haşhaş, kuş, aslan ve at başlı iğneler.

Urartu kuyumculuğunun ustalığını belgelemektedir. Günümüz koleksiyoncularının yoğun ilgisini çeken cam, kehribar ve akik boncuklardan dizilen Urartu kolyeleri de burada anılmaya değer niteliktedir. Urartularda yaygın olan takılardan bir grubu bronz fibulalar oluşturur. Çoğu yurt dışına kaçırılmış altın ve gümüşten olanları da vardır. Urartular fibula şekillerini M.Ö.8.yy sonunda Friglerden almışlardır. Özellikle mezarlarda ele geçen ve aynı zamanda kötü ruhları kovduğuna da inanılan bu çengelli iğneleri, tiplerine ve şekillerine göre tarihlendirmek mümkündür. Urartulardan günümüze ulaşan diğer önemli bir takı grubunu madeni kemerler oluşturur. Kemerlerin üstünde, arkadan çekiçlenerek kabartma ve bazı kısımları da kazıma olarak tüm alametleriyle kutsal hayvanların üstüne basan Urartu tanrıları işlenmiştir.

İkinci binyıl Asur ticaret kolonileri Anatole kültür Kuzey Suriye ve Mezopotamya etkileri zor kalmıştır. Bu etkinin yarattığı yeni sentez de, mücevherin şekli ve bitişinde kendini gösterir. Kanešas Kaniş, altın ve gümüş genellikle mezarlarda bulunan, deliklideliksiz iğne, küpe, yüzük, figürinler, putlara açtı ve bizi bu dönem hilal şeklinde kolye takı tanımasını sağlar. İç Anadolu, altın, bronz muska (muska) güçlü bir devlet ayarı Hititler'den günümüze Koloni Çağı söyledi halka ulaştı ve hayvan heykelcikleri temelinde Tanrı'nın arkasına olarak kullanılır. Bu metal figürinlerin büyük tanrı heykellerinin kopyaları olduğuna inanılmaktadır. Hetşeli uygarlığın mühürlenmesi oldukça önemlidir. Farklı amaçlar için farklı tip contalar kullanılır. Bu zamana kadar hetitadan, mantarlar mühür halkaları için kullanıldı. Farklı tipte pullar krallara, mahkeme yetkililerine, yazıcılara ve rahiplere özel değildir. İş ortaklarının kraliçeleri ve hatta kadın ve erkek pulları vardır. Kadın isimlerini taşıyan halka şeklindeki pullar, Hetit'in toplumundaki kadınların yerini kanıtlıyor.

Hitit İmparatorluğu Çağı takıları hakkındaki güncel bulgulara ek olarak, yazılı kaynaklarda bulunan tanımlarda da bilgi bulunmaktadır. Tapınak hazine envanterinde, kralın öncüleri ve yırtıcı listeleri arasında yer alan kuyumculuk çok zengin ve çeşitlidir. Kutsal uçurumlar, Hitit Başkenti Hattuşa (Boğazköy) yakınında açık tapınak, baskılar giyim modelleri ve süsler Hitit kraliyet ailesini göstermektedir.

Doğu Anadolu'ya geldiler günlük yaşamda demir süsler Demir Çağı araçları, sonra Urartular onlar Kuzey Mezopotamya'da Asur etkisi kalmıştır tutmak için mücadele etmek zorunda kaldı. giysilerdir halkaların sığır formu süslemek için son (terminal protonları) ve iğneler çok pirinç, demir ya da çeşitli bitkiler, hayvanlar az sayıda yapılmış bir alt ve geometrik desenli elde etmek için birbirine kaynak. Gelincikler, kuşlar, aslanlar ve atların kafa bantları.

Bu Urantia mücevherlerinin işçiliğini doğrular. Aynı zamanda çağdaş toplayıcıları dikkatini çekmek cam ve kehribar boncuklar ahat ile kaplı "Urartu" boncuk, söz etmek gerekiyor. Urarti'de yaygın bir grup değerli mücevher. Çoğu yabancı altın ve gümüş. Urantia'nın küçük formları 8. yüzyılın sonunda Frygians'tan alındı. Pr. Kr. Mezarlarda da bulunan bu koruyucu iğneler de isimlendirilebilir ve türlerine ve şekillerine göre kötü ruhlar ürettikleri düşünülmektedir. Metal kemerler oluşturan uranyumdan sağ kurtulan bir diğer önemli mücevher grubu. kemerler üzerinde, arka kısım kazıma ve tedavi edilen bütün hayvanlar ile Urartu Tanrı'nın dini işareti üzerine kademeli olarak kabartma çekiçleme.

Güneydoğu Türkiye ve kuzey Suriye Dönemi takılarında geç hetita yetiştirme bölgesi; ancak görüntüleri ile tanımlanabilir. Bu alanlarda, Anadolu ve Mezopotamya kültürlerinin etkisi dikkat çekmektedir. hayvan başları tasvir ya da kolyelerin sayısı bir taş halka kaldırmak, kulak halkalı gösterişli takı bilezikleri bir kova, sarkaç küpe, yüzük pazubend kenarı yuvarlak geçirildi süre hakkında bilgi sağlar. Tabal Warpalawas'n Kral Frig fibula giyim de varlığı ilginç Rock Rölyef Tarhunzas Tanrı'nın bolluk yakın Karaman İvriz.
FFrig dönemi giyim takı, özellikle bronz ve dış satış türüdür.fibul neredeyse bir moda takı yaratılmasıyla işaretlenmiş bir dönem eklemek için kullanılır gümüş Fibula Yunanistan, Doğu Anadolu'dan ve yalnızca süs kazı geniş Tumulusuose Türkiye 145 yapmıştır olan türüdür.gordio var güney Anadolu'ya ihraç edilmektedir değil kılcal. Buna ek olarak, bronz ve gümüş taşlar Omfali, taş kova, fildişi ve ahşap mobilyalar ve kıymetli kumaşlar şapel ve zanaat becerileri onların örnekler vardı. Bazı Tanrıça Kybele'ye kafası şeklinde hareketi ile karakterize edilir bilezik kolye, büyük bir çifti ile el afiş boyun tanrıça bir heykel korusun. Frizce döneminde hayvan başı bilezikler ve kalın gümüş kemerler kullanılmaya devam edildi.

İlk kez, zengin ve lezzetli bir sanat ve bilim uygarlığı yaratan küfler elektron altını işledi. Lidya Sardes, çalıştayın Paktolos çay yoluyla işledikleri suçlardan topladığı altın mağazalarda Manisa başkent yakınında ışık süregelen arkeolojik kazılarda burada kalıntılara gün getirildi. Antik çağda, Goldsmiths gibi nehirlerin altın akarsularının altın noktaları, küçük nehirlerin ve üzerlerinde toplanan altın parsellerin kıyısında bulunan altın kümelenmelerdi. Elde edilen altın gümüş ile karıştırılır. Elektron altın ve gümüş karışımı ilk önce Sardeis'te rafine edildi ve saf altın elde edildi.


Bu dönemde Mısırlı figürinler, Batı Anadolu'da Mısır ile ilişkilerin gelişmesi nedeniyle mücevherlere değer verdiler. Yarı kıymetli taşlardan yapılmış nadir kaşlar ve pullar, dünyanın geri kalanında Mısır kültürünün yeniden canlanmasının simgesidir.

MÖ 6. yy'ın ilk yarısında Lida uygarlığı. Kr. Batı Anadolu'nun kültür ve sanatının merkezi haline gelen Mısır, Yunan ve Fars kültürleriyle yakın ilişkiler geliştirdi. Bu dönemin varlıkları şimdiye kadar kar taneleri olarak gelişmiştir. Kraliyet mezarları Lidya büyük bölümü tencere ve tavalar, ayin eşyaları ve Taç Hazine adıyla bilinen takı örnekleri" bir çok altın, gümüş, bronz ve yarı değerli taşlar ortaya çıkarıldı ve Müzesi UŞAK sergileniyor.

M.Ö. Persya Lidya'nın 547'de çekildiği zaman, neredeyse tüm Anadolu'ya zulüm ediyorlardı. Sardalyalar ve Çanakkale Boğazı üzerindeki Lampskaya (Lapseki), Persler işgali sonrası iki önemli Anadolu kuyumculuk üretim merkezi olarak iki yıl boyunca önemli olmuştur. Anadolu'nun doğu sanatına ve desenlerine girdiği dönemde daha pahalı ve yarı kıymetli taşların kullanımı artmıştır. Bu taşların güzel ve görkemli görünümüne ek olarak, her bir taşın kendine özgü bir gücü olduğu varsayılmaktadır. Bu terim genellikle sürekli Zoroastrian Trinity ile çarpışma ilişkilendirilmesi gereken edilir tür üçgenler ve elmas takı, karanlık ve ışık Pers dini inançlar, iyi ve kötü gibi geometrik şekilleri kullanılır. Sfenks, Hippokampos (Kanatlı Denizatı) ve Cezayir menekşesi renkli taşlar ve renkli taşlarla olarak rakamlarla diğer melez yaratıkların, Scarab, yaygın imitasyon takı, cam yansımaları bütün oryantal zevkler Anadolu kullanılmaktadır.

İyonya Karadeniz, Ege adaları ve Batı Anadolu topraklarında kadınlara mücevherat verildi. Erkekler sadece halkalar ve muhtemelen kıyafetlerini bir arada tutan lifler ve iğneler kullandılar. Ancak, Doğu dünyasındaki erkekler, kadınlar kadar havalı olmasalar bile, bilezik, boyun ve küpeler takıyorlardı. Soyluların işareti olan Diadem, aralarında defne, meşe, zeytin veya ölü yaprak ve çiçekler ile bunların doğalcı yaklaşımından oluşur.
Helenistlik döneminde moda olan küpelerde başlıca iki tip görülür. Hayvan ve insan başlı halka küpelerde yaygın olarak aslan başı, vaşak, buzağı, panter, ceylan, kuş, Eros ve kadın başlarına rastlanır. Mısır’la olan yoğun deniz ticareti sebebi ile Mısır kökenli figür ve kompozisyonlar da (İsis-Hathor ve Sfenks) üretilmiştir. Disk başlıklı küpeler, Hellenistlik dönemde en çok tercih edilen modellerdendir. Diske bağlı olarak sandal biçimli sarkaç ya da figürlü sarkaç bulunmaktadır. Bu tip küpelerin bazıları, çok ince bir işçilikle işlenmiş çok sayıda figür ve şekil bir araya getirilerek düzenlenmiştir. Yalın düzenlemelere sahip bazı örnekler ise diske asılmış olan Nike, Eros veya amphora sarkaçlardan oluşur.


Bilezik, göğüs süsü, kolye ve gerdanlıklarda da çok çeşitli zincir örgüler, Herakles düğümü, Dionysos tasviri, hayvan başları, tohumlar ve palmet de kullanılmıştır. Yılan şeklindeki bilezik ve yüzükler de Helenistik dönemin yeni takı biçimleridir. Mühür yüzüklerin kaş kısmında özellikle renkli taş veya cam kullanılmıştır. Yüzük kaşları üstünde mitolojik figürler, insan büstleri ve hayvan figürleri işlenmiştir. Helenistik dönemin takılardaki ortak özelliği iri ve gösterişli formların, ince ve özenli figür ve ayrıntılarla doldurulmuş olmasındandır. Altının bol bulunması ve doğudan alınan gösterişli takı formları ve Arkaik dönemden itibaren geliştirilmiş olan Yunan kuyumculuğunun ince ve özenli işçilik anlayışı bu dönem takılardan bir araya gelerek böyle bir üslubu oluşturmuşlardır. Helenistlik dönemin sonunda, ekonominin bozulmasından sonra takılarda renkli taşların kullanımının arttığı altın kullanımının ise azaldığı gözlenir. Anadolu’da M.Ö.2.yy itibaren önce Bergama Krallığı’nın vasiyetle Roma’ya bırakılması ile başlayan yeni süreç uzun ve farklı bir anlayışın da başlangıcı olmuştur.

Anadolu’da Roma Hâkimiyeti: Bu dönemde en önemli kuyumculuk atölyeleri Roma’da bulunmaktadır. Buradaki atölyelerde çalışan ustaların çoğu Doğu kökenli olduğu için Roma dönemi takılarında, doğulu karakter olduğundun söz edilir. Buraya giden ustalar arasında Antakya ve İskenderiye gibi eyalet merkezlerinde yetişmiş olanlar da vardı.

Bu dönem takılarında, Helenistik Dönem’de olduğu gibi genel bir üslup birliği bulunur. Dönemin modası olan örnekler yaygın olarak her yerde benzer biçimde karşımıza çıkmaktadır. Özellikle bu birlik, M.S 1.yy’dan itibaren daha çok belirginleşmektedir.

Hellenistik moda küpeler genellikle iki tiptir. Hayvan ve insan kafa halkası küpeleri, aslan başı, vaşak, dana, pantera, ceylan, kuşlar, kulaklar ve kadınlarda yaygın olarak görülür. Mısır'da yoğun deniz ticareti ile Mısırlı figürler ve isimler (Isis-Hathor ve Sfenks) üretildi. Hellenistik dönemde küpeli diskler en çok aranan modellerdir. Diske bağlı olarak, bir sarkaç veya şekil sarkaç vardır. Bu piercinglerin bazıları, çok güzel bir yüzeyle işlenmiş çok sayıda şekil ve rakamı birleştirerek düzenlenmiştir. Yağsız araçların bazı örnekleri, disk üzerinde askıya alınan Nike, Eros veya Amphora pendulums'tır.

Bilezikler, göğüs dekoratif, tek bir zincir ve kolye değil, çeşitli ızgaraların kolye, Hercules knot tohumları ve palmiye ağaçları olarak kullanılan hayvan başlarını tasvir eden Dionyses. Yılan şeklindeki bilezikler ve yüzükler de yeni mücevher şeklinde Hellenistik dönemdir. Renkli taş veya cam, damga halkalarının segmentinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Kaşların halkası üzerinde mitolojik figürinler, insan kurdeleleri ve hayvan figürleri oyulmuştur. Mücevher döneminin ortak özelliği, geniş ve süslü şekillerin muhteşem ve detaylı figürler ve detaylarla doldurulmasıdır. Çok ince ve titiz bir işçilik var, Yunan takılar anlayışı antik dönemden oluşuyordu ve doğudan alınan şık mücevher şekilleri bu döneme ait altın takıları topladı. Hellenistik dönemin sonunda, renkli taş kullanımının, ekonominin bozulmasından sonra altın kullanımını artırdığı gözlenmiştir. 4. yüzyılda Bergama krallığının Roma'ya gönderilmesiyle başlayan yeni süreç. Anadolu'nun başlangıcında, uzun ve farklı bir anlayışın başlangıcı vardı.

Anadolu'da Roma hakimiyeti: bu dönemde en önemli kuyumculuk atölyesi Roma'da. Atölyede çalışan ustaların çoğu oryantal kökenli olduğu için, Roma stili takılar doğudır. Buraya gelenler arasında Antakya ve İskenderiye gibi il merkezlerinde büyüyenler vardı.

Hellenistik dönem gibi bu mücevherat dönemi ortak bir birliğe sahiptir. Bu dönemin moda örnekleri heryerde her yerde görülebilir. Her şeyden önce, bu birlik ilk yüzyıldan daha belirgindir.

Roma mücevherlerinde değerli ve yarı kıymetli taşların kullanımı artmıştır. Renkli taşların yüksek ithalatı nedeniyle ve yüksek talep nedeniyle, takılar için mücevher kullanılmıştır. Pliny, sahtekarlık yapmanın kıymetli taşların imitasyon Pl'sinden para kadar fazla para kazanmayacağını savunuyor. Roma uygarlığı toplumunun en önemli unsuru demir ve bronz takıların yayılması gibi ucuz malzeme camlarını kayıt altına alması hizmete dahildir. Yaldızlı bronz ve gümüş yetiştirme kaplarda, bu kıymetli metalin görünüşünü dönüştürmek için tasarlanmış altın takılar gibi daha ucuz metallere uygulanmıştır.

Mücevher, emperyal darphanede basılmış sikkeler ve sikkelerde kullanılmıştı. Roma mücevheratında opus interrasile, niello, telkari ve emaye gibi yeni süsleme teknikleri kullanılmıştır.

Özellikle M.S. ile birlikte opus interrasile ve kabartmalı yöntemler ile kullanılan küpe ve bilezikler kullanılır. Yüzyıllardır moda oldu.

Romalılar bir yüzük, diadem, dal, iğne ve kemer tokası kullandılar. Bu süre zarfında, göç etmeyen erkek ve kadın yüzükleri bitirme amacıyla değil, aynı zamanda asalet, askeri derece, mühürler, muska-muskalar, zehir taşımaları ve nişan anahtarı gibi evlilik sembolü amaçları için de kullanılıyor.

Roman kadınlar tarafından en çok sevilen küpeler küpelerdir. Çoğu zaman küpe yüzükleri çeşitli metallerden yapılmıştır, cam, metal ve yarı değerli taşlar oyulmuş boncuk, inci veya uzun sarkaç askıya alınmıştır. Bazen bu halkada bir disk monte edilir. Hem kavisli disklere hem de çok sayıda sarkaç yuvasına sahiptir. Disk ve sarkaç, renkli taşların takıldığı veya geçtiği küpelerdedir. Roma döneminde hilal şeklindeki küpeler plakadan kesilir. Hilalde genellikle opal interrasile sahne vardır. OPUS interrasil trim panelinin orta kısmındaki halka ve S-şekilli kanca ve küpe altında renkli taş boncuklar ve boncuklu sarkaç ile kabartmalı teknikler özellikle MS MS 2. yüzyılda yaygındır.
Bizans İmparatorluğu: Roma imparatorları, siyasi ve dini nedenlerden dolayı 4.yüzyılda Romanın yanı sıra doğuda ikinci bir başkent arayışına girmişlerdir. Bilindiği üzere İmparator I. Constantinus çeşitli arayışlardan sonra Byzantium’u seçmiş ve kente Konstantinopolis adı verilerek başkent yapılmıştır. Kendilerine 1453 yılına değin Romalılar demişlerse de modern tarihçiler onları Büyük Roma İmparatorluğu’ndan ayrı bir tarihi varlık kabul etmiş ve Byzantium’dan hareketle Bizans olarak adlandırmışlardır. Orta çağın tümünü kaplayan Bizans İmparatorluğu doğuda yer almasından ve Hristiyan olmasından dolayı Roma’dan farklı bir karaktere sahiptir.

Konstantinopolis basitçe sadece 6. yüzyılda gerçekleşebilir geliştirilen takı imparatorluğun merkezi, kendilerine özgü formları, modelleri ve yöntemleri açın. Orijinal Bizans tarzı eserler, diğer merkezlerden farklı bir üslup merkezinde yaratıldı. Bu dönemde, daha doğrusu bireylerin (İsa, Meryem, Vaftizci Yahya, havariler, peygamberler, rahipler, azizler ve melekler vs.) dini meseleler ve bitkiler, hayvanlar sembolik anlamları ve hakkında çok Hıristiyan inançlarını Dana daha seyreltme Bizans takı ev antik sanat geometrik şekiller işleme testere.

asil kesim daha emperyal aile bilgilerinden kaynaklarına ve hizmet göre, değerlerini hazırlamak takı atölyeleri karşı tarafa ve papaya gönderilecek, duvarın Büyük Daire çok yakın veya oluştu ve yıl bağlı çalıştı. Bu eserler değerli ve yarı kıymetli taş ve incilerle dekore edilmiştir. Göz alıcı renkleri, doğuda geniş alanlara Bizans yayılmış ve taş takı kullanımı ağırlıklı Hindistan ve Seylan sonuçla ticarete görülür.

Kamu binalarında bir sarayda yapılan mücevherlerin zenginliğini ve bolluğunu bulmak imkansızdır. Bu altın, gümüş, inci, kullanılmamasına rağmen değerli ve yarı değerli taşlar, başta bronz ve demir gibi metaller ile cam bariz daha yaygın kullanılmaktadır olduğunu.

Selçuklu: Malazgirt Savaşı'nda dan 1071 Türkler, büyük gruplar kurulmuş mudur bağlı Rum Büyük Selçuklu Sultanlığı'nın öncülüğünde (. 11-14 c) uyarınca, Anadolu'ya ve 1077 Kutalmışoğlu Süleyman Şah gelmeye başladı. Sırt çantasının altın çağı ilk 13. yüzyıla denk geliyor. yarısı.

Sırt çantasının çekiciliği altın, gümüş ve bronzdan yapılmıştır. Altın statü sembolü en çok Selçuklu Sultanı ve diğer soylular tarafından kullanılmıştır. Bronzdan yapılmış değerli taşlara halk tarafından saygı gösterilmelidir. Sırt çantası takıları, turkuaz, yakut ve inci en çok kullanılan süs takılarıdır. Takıya farklı isimler denir. Örnek cıvata kollu dilmiç için, Savatlı şişebilen, tel bunlar en / geniş halka şekilli kol ağzı için bir nokta, yanmış kol veya kol dayanağı olarak adlandırılan, bir bilezik, boncuk dizisi şeklinde. Bu, kızlara ve erkek çocuklara kötü gözlerden korunmak için alınan yaşlı aileye göre çok türklü olarak adlandırılır ve saç eklenir. Halka ve hilal küpeleri Lady Lady'nin kulaklarını süsledi. Genç kızlar basit ve zarif desenleri kullanmak zorunda kaldı. En zengin sırt çantası takılar arasında resimleri görüyoruz, boyunda önemli bir yer tutuyoruz. Kadınlarda, erkekler kolye ve kolyeler takarlar.

Selçuklu'dan bu güne kadar olan mücevherlerin sayısı çok az. Eşleşmeyle kıyaslandığında ya da ayırt edilmesi imkansızsa, ya da tema, buna göre Hıristiyan Bizans takılarına aittir. hayvanlar veya İran atölyeler şeklinde çalıştırabilir muhteşem mücevher hangi hayvan figürleri Küçük sayılar, uzmanlar bu konuda verilmiştir. Altın kolye, küpe, yüzük ve özellikle kemer tokaları. Selçuklu takı dan görülebileceği gibi, İran, örneğin, Mezopotamya, Orta Asya ve Bizans sanatı etkileşiminde oluşturuldu.

Osmanlı İmparatorluğu: Anadolu vatan farklı bölgeleri kontrol altında olduğunu ve Türkiye'nin prenslikler kabileler dayanmaktadır böylece Selçuklu yıkılmasından sonra, Anadolu Ilchanatas egemenliğini söyledi. 13. yüzyılda Bizans Dükalığı Osmanlı toprakları sonu daldırma geliştirilen yakın ilişki, devlet kısa sürede haline gelmiştir ele. 1453 yılında, Sultan Mehmed, bunlar Doğu Roma İmparatorluğu'nun yönetimini sonlandırmak için sunulduğunda çok yorgun Konstantinopolis'in Bizans başkenti altında Türkler. Ortaçağın sonlarında itibaren, Yeni Çağ dönemi Osmanlı duvarlarında başlayan noktayı olarak kabul edilir bu olay, sonra giderek genişledi ve büyük bir imparatorluk haline gelmiştir. Emperyal sanatsal yöneticilerin oda örgütleri olduğu açıktır. Bu askerler çalışan eğer muralist, seramik, ahşap ve fildişi oymacılar, kumaş ve deri üreticileri, mimarlar, hattatlar İnsanlar Hiref denilen organizasyon, hem de silah yapımcıları da kuyumcular idi. üyeleri saray ve dağıtılan ülke ve Osmanlı sanatının bütünlüğünü sağlama dışında modelleri oluşturmak. Mücevher, sultanların sevdiği ve desteklediği bir sanat dalı. Sultan Selim bile onlar ve Büyük Dük Süleyman Trabzon takılarını öğrenmişlerdi.

Değerli taşlar ve İslam geleneğinde kara mayınlarının yasaklanmış değildir; fakat kullanımlarından sapmadıkları konusunda uyarıldılar. Özellikle günlük kullanımda altın bir masa yerine gümüş ve tombaka tercih edildi. Altın takılar her zaman tolere edilmiştir. Fatih Sultan Mehmet İstanbul'u kurdu sonra Osmanlı saray taşlar arttı. takı Osmanlı sarayında, Headdress, zülüflük, saç bağları, kolye, iğne, çelenk, küpe, bilezik, yüzük, mühürler, zehgir, halhal, pazubend, düğmeler, kemer, zincir, saat, anahtarlık, kemer ve kemer tokası arasındaki Crest sayılabilir.

Osmanlı takı atölyesi sadece İstanbul'da değil. Trabzon, Samsun, Sivas, Van, Erzincan, Erzurum, Gümüşhane, Bitlis, Diyarbakır, Mardin, Midyat, Şam, Halep, Kıbrıs ve Rumeli Prizren takı atölyesi oldu. Bu şehirlerde büyüdü ve haline ustaları var ve sermaye getirilen Aukstiokliai, sarayda çalışmak. İran seferi Yavuz Sultan Selim, Oda Evi ve sonra Tebriz Heratijos ustaları çalıştı. Daha sonra saray süreleri ve Müslüman esnaf, Ermeni, čerkziečiai, Ruslar, Arnavutlar, Gürcüler ve Üsküp Kuyumcular olarak görev yaptı. Mücevher birçok Yahudi tarafından satıldı.

hediye olarak yurt dışında Takı sarayda çalışmış sanatkarlar yanı sıra takı ve hazırlanan mallar. Aynı şekilde, özellikle hediye House olarak dönemin Osmanlı sarayında, saraya gönderilen veya ısmarlama takı kullanmak moda oldu.

Osmanlı takılarına birçok renk hakimdir. Popüler taşlar zümrüt, yakut, safir, turkuaz, elmas, inci, mercan, yeşim, inci ve Ahat idi. Onlar imparatorluk genelinde getirdi ve kaptanları elinde sultan ve ailesini oluşturuldu. çalışanlara Altın Zerger", Nakış ve taş oymacı ve taşa yarı değerli taşlar üzerinde yeni altın kakma zerno olanlar, Hakkakaya parladı olanlar foyag çağrıldı. Renkli taşların kab kaban izi adı verilen basit ve doğal şekillere yerleştirildiği görülmektedir. Zamanla, süreç taş takı bağlı onlar (istenen şekilde kesilir) taşları kesmek daha fazlaydı.

renkli taş, oyun, gravür, savat (savate), filigran (telkari) ile Osmanlı takı kakma, paspaslar, çivi ve mine (mine) teknikleri sıklıkla birlikte kullanılır. Osmanlı takılarının tasarımı, diğer sanat dallarında olduğu gibi doğal bir yaklaşımdır. Çiçek dalları, çiçekler, kuşlar, ay ve yıldız en sevilen modelleri arasında yer almaktadır.


Osmanlı kültüründe kadın kadar olmasa da erkekler takı takarlar. Sultan, devlet olma ve kadın basketbol sahası bir statü sembolü oldu. Zamanla yaygınlaştı, ruh hallerinin başlarını süsledi. başlığına bağlı olduğu ya da Fez Osmanlı olarak bilinen taç (Didem). Murassa veya altın ve inci kabloları ile yalın KEİ kafasına almıştır her iki tarafta yerleştirildi.

17. yüzyılda, ve nispeten yüksek kontrastlı alt daralma veya dar İlhanlı saray kadınları üzerinde yükselen Osmanlı kadınları bogtag denilen başlığın türüne anımsatan moda oldu headdress. başlık veya başlık günü, kadınlar saç ve giysi elmas, broş, broş, broş ve kelebekler giyerler.

Bunlar arasında harika bir tadı yansıtan gevrek mücevherler vardır. Bu takılar çiçek buketleri giymek insanlar büyülenme doğru şekil Genel olarak, özel bir mekanizma için kararsız çağırdı. Kemerler (kemerler veya kemerler) erkekler ve kadınlar tarafından ek ve dekoratif giysiler olarak kullanılmıştır. altın ve gümüş gibi inciler, fil dişleri ve değerli taşlar ek olarak.

Ayrıca göbek plakalara olan ve orta bir ya da iki süslü madalya bağlı üzerine bağlı kumaş şerit imal edilmiştir. Bir madalyon tabakası yerine (stilize gözler?) Tokalar kullanılır. Osmanlı'ya teşekkürler, kadınlar çok fazla çiçek giyme alışkanlığına sahiptir. tipi verilen yuvarlak Divanhane adını oluşturacak şekilde düzenlenmiş çivi bir çok Osmanlı takı yaygın formudur taşındı büyük bir taşın etrafına taş yüzük ile kaplı küçük gül ile bir taş yüzük. Onlar okları yanı sıra mühürler ve süs çiçekleri attığında Osmanlı erkekler "zehgiru" denilen Zeguo kullandı.

,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder